Bland tomtar och internettroll
Medielandskapet är i stark förändring. Sociala medier har på gott och ont förändrat spelreglerna.
Traditionell journalistik utmanas av trollfabriker och alternativa fakta, men också av engagerade medborgare som själva vill ta reda på hur saker förhåller sig och diskutera. Vem kan vi lita på i en ny offentlighet? Och vad innebär den nya offentligheten för varumärken, personer och det politiska samtalet.
PÅ SCEN |
JACK WERNER, Journalist och författare, specialiserad på sociala medier, känd som Viralgranskaren i Metro och Medierna
SOFIA DAHLSTRÖM, Chefredaktör Göteborgs-Tidningen (GT)
ULRIKA HEDMAN, Doktorand Institutionen för journalistik, medier och kommunikation Göteborgs universitet
Vi bjuder på lättare lunch!
Detta event ingår i medlemskapet och är till för dig som äger eller är anställd på ett företag som är medlem i Västsvenska Handelskammaren.
Seminariet äger rum hos Västsvenska Handelskammaren
- Var:
- Parkgatan 49, Göteborg