Hållbarhet som kommunikationsverktyg
Från och med i år är det lag på att företag och organisationer ska hållbarhetsrapportera. Att nå ut med sitt hållbarhetsarbete är ett måste för att det ska få effekt och skapa nytta för verksamheten.
För att lyckas med det måste hållbarhetskommunikationen målgruppsanpassas, göras begriplig, intressant och tillgänglig. Men hur gör man det, och hur får man kommunikationen att spridas digitalt?
Välkommen till ett frukostseminarium som är relevant både för dig som är ny inom hållbarhetskommunikation och för dig som har arbetat med det i flera år men vill bli ännu bättre.
Deltagare
Ann-Sofie Hörlin, ansvarig för strategisk hållbarhet på Gullers Grupp och tidigare hållbarhetschef påflygbolaget BRA, delar med sig av sina tips för att nå ut med hållbarhetsarbetet.
Erik Lewenhaupt, hållbarhetschef på Stena Line, pratar om hur de driver och kommunicerar sitt hållbarhetsarbete.
Lina Tuikka, digital konsult på Gullers Grupp, visar möjligheterna med digital hållbarhetskommunikation och ger exempel på hållbarhetsrapporter som har fått stor spridning
Linda Andersson, konsult på Gullers Grupp, modererar samtalet.
Seminariet riktar sig till dig som är marknadsförare, kommunikatör, marknadschef, verksamhetsansvarig, digitalt ansvarig eller bara väldigt nyfiken på hållbarhetsfrågor.
Skicka in din intresseanmälan senast den 10 april. Platserna är begränsade. Vi bjuder på frukost och kunskap. Seminariet är kostnadsfritt.
Seminariet äger rum på PARK49
- Var:
- Parkgatan 49, Göteborg